Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus digiympäristössä
Osaat kuvata yrityksen asiakastyön prosesseja, määritellä mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat selvittää ja kuvata eri asiakasryhmien osto- ja kulutuskäyttäytymiseen vaikuttavia tekijöitä.
Osaat määritellä asiakaskokemuksen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä ja tunnistaa niitä käytännössä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa.
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 27.12.2020 mennessä
Teaching period: 20.1.-11.4.2021
Education is organised by:
Xamk
Digistartti
Käydään läpi oleellisimpia opiskelussa tarvittavia työkaluja, digitaalisia oppimisympäristöjä sekä käytänteitä.
ECTS credits: 2
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 03.08.2020 - 28.02.2021
Teaching period: 24.8.2020 - 07.05.2021
Education is organised by:
HAMK
Digitekniikat
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa etsiä ja hyödyntää valmiita komponentteja digitaalisen palvelun toteuttamisessa, hyödyntää pilvipalveluita digitaalisessa palvelutuotannossa ja toteuttaa digitaalisen palvelun käyttäen ajankohtaisia tekniikoita ja rajapintoja.
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Kevät 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia
E-Markkinointi
e-markkinoinnin rooli ja merkitys osana yrityksen e-liiketoimintaa. Asiakkaiden osto- ja päätöksentekoprosessien tukeminen. Yrityksen toimivat verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan? Millainen on toimiva verkkokauppa?
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 28.2.2021 mennessä
Teaching period: 9.3.-16.5.2021
Education is organised by:
Xamk
Hakukonemarkkinoinnin (SEM) perusteet
Opintojakson aikana tarkastellaan hakukonemarkkinointia (SEM) laajempana kokonaisuutena SEM = SEA + SEO. Mitä tarkoittaa hakusanamainonta ja hakukoneoptimointi? Hakukonenäkyvyys ja keskeiset työkalut.
Tutustutaan optimoinnin perusteisiin. Otetaan ensi askeleet hakusanamainontaan ja Google Adsiin.
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 27.12.2020 mennessä
Teaching period: 20.1.-11.4.2021
Education is organised by:
Xamk
Käyttäjäkokemus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa kehittää parempia palveluja tuomalla käyttäjän äänen mukaan palvelukehitykseen: käyttäjän kokemuksen kartoittaminen, käyttäjätiedon analysointi, käyttäjäymmärryksen hyödyntämisen suunnittelu, suunnitelmien testaaminen ja arviointi.
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Kevät 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia
Markkinointijuridiikka
Markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin perehtyminen, Juridiset ammattikäsitteet digitaalisen markkinointiin liittyen. Markkinointiin liittyviä oikeudelliset riskit ja niiden huomioon ottaminen digitaaliseen markkinointiin liittyen. Tekijänoikeudet.
ECTS credits: 5
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 27.12.2020 mennessä
Teaching period: 20.1.-11.4.2021
Education is organised by:
Xamk
Verkkokaupan asiakaslähtöinen suunnittelu
Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokaupan sisällölliseen kehittämiseen , päivittäiseen toimintaan sekä markkinointiin. Opiskelija tuntee verkkokaupan merkityksen yrityksen jakelukanavana, liiketoiminnallisena mallina sekä markkina- ja asiakas analyysien merkityksen toiminnan kehittämisessä.
ECTS credits: 3
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Syksy 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia
Verkkokaupan tekninen toteutus
Opintojakso perehdyttää opiskelijan verkkokauppa-alustan valintaan ja tekniseen perustamiseen. Opiskelija tuntee verkkokauppa-alustojen ja niiden räätälöinnin mahdollisuudet ja rajallisuudet eri liiketoiminnan osa-alueilla.
ECTS credits: 2
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Syksy 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia
Verkkosivujen luominen yritykselle
Opiskelija toteuttaa verkkosivuston (Wordpress-sisällönhallintajärjestelmällä) yrityksen tarpeisiin.
Opiskelija ymmärtää verkkosivuston teknisen arkkitehtuurin, käyttöliittymän perusteet sekä osaa hyödyntää Wordpress-sisällönhallintajärjestelmää verkkosivuston luomisessa.
ECTS credits: 3
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Syksy 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia
Verkkosivujen suunnittelu ja brändäys
Opiskelija ymmärtää brändin ja verkkosivuston merkityksen yrityksen viestinnässä. Hän hahmottaa verkkosivuston suunnitteluprosessin vaiheet kokonaisuudessaan ja tunnistaa vaiheiden keskeiset sisällöt. Opiskelija ymmärtää sisällöntuotannon suunnittelun lähtökohdat.
ECTS credits: 2
Teaching language: Finnish
Level: Basic
Teaching methods: Online studies
Application period: 9.-18.11.2020
Teaching period: Syksy 2021
Education is organised by:
Haaga-Helia